Niedziela przywitała nas słońcem. Miło nam, że mogliśmy ją spędzić z naszymi przyjaciółmi Gostką i Piotrem. I tak jak dwa tygodnie temu wędrowaliśmy z chłopakami z Poznania po północno – wschodniej części Gór Stołowych, tak  dzisiaj nasze kroki skierowaliśmy na stronę południowo-zachodnią tego pasma. O górach stołowych już tyle zostało […]

Narożnik – Góry Stołowe – 25.10.2020

W październikową sobotę wybraliśmy się na wycieczkę po Górach Stołowych z chłopakami z Poznania (Roman, Michał, Mario, Elvis i Łasi), którzy gościli w Sudetach. Spotykamy się w Wambierzycach gdzie poznaniacy mieli swoją kwaterę. Po powitaniu wyruszamy na trasę. Podążamy pod górę leśnym duktem do krzyżówki szlaków. Dalej droga wiedzie pomiędzy […]

Spotkanie na szczycie – Góry Stołowe – 10.10.2020

Od bardzo dawna chcieliśmy z Dorotką przejść cały Grzbiet Kamienicki. Problem polegał na tym, że  nie mogliśmy znaleźć w godzinach rannych połączenia z Piechowic do Świeradowa lub odwrotnie. Godziny w jakich jeździ „uboga” komunikacja miejska między tymi miasteczkami ni jak nam nie pasowały. Dopiero, gdy na jednym ze wspólnych wypadów […]

Grzbiet Kamieniecki – Góry Izerskie – 06.09.2020

Będąc w Czeskim Raju nie sposób zawitać do jednego z najstarszych czeskich browarów – Svijany.   Historia browaru jest długa. Pierwsze wzmianki na jego temat pochodzą z 1564r. Na przestrzeni lat kilkakrotnie groziło mu zamknięcie. Obecny sukces to zasługa ciężkiej pracy osób, którym we właściwym czasie nie zabrakło odwagi, żeby zaryzykować […]

Czeski Raj – 21.08.2020 – dzień trzeci

Następnego dnia przechodzimy ścieżki Hruboskalsko, które jest mniejsze od Prachovskich Skał. Jest to porośnięte lasem pasmo górskie, gdzie osobliwe formy piaskowcowe, tworzą niesamowite skalne miasto. Płaskowyżem prowadzi czerwony szlak (Złota ścieżka), dołem natomiast  niebieski i żółty. Znajdziemy też tu ścieżkę przyrodniczą Hruboskalsko, która tworzy pętelkę wokół skalnego miasta. Naszym punktem […]

Czeski Raj – 20.08.2020 – dzień drugi

Tegoroczny krótki urlop, bo kilku dniowy spędziliśmy w Czeskim Raju. Ze względu na powiększającą  się ilość osób zakażonych Covidem zrezygnowaliśmy z nocowania w Czechach (chociaż mieliśmy już zarezerwowaną kwaterę), po prostu baliśmy się, że mogą zamknąć granice. A tak na marginesie w Czechach w ogóle nie widać, że panuje pandemia. […]

Czeski Raj – 19.08.2020 – dzień pierwszy

W sobotę spotkaliśmy się z Robsonem i jego przyjaciółmi w Bielawie. Robert zaproponował wycieczkę po Górach Sowich. Z przyjemnością przyjęliśmy zaproszenie do wspólnego wędrowania. Zostawiamy samochody na parkingu koło Jeziorka Bielawskiego. Utworzony w 1973 r zbiornik wody technologicznej dla bielawskich zakładów włókienniczych po ich upadłości pełni rolę akwenu sportowo – […]

Kalenica – Góry Sowie – 27.07.2020

Po kilku miesięcznej abstynencji od gór wreszcie wybraliśmy się z Dorotką na dłuższą wycieczkę. W niedzielny poranek jedziemy autobusem do Mieroszowa. Urokliwe miasteczko położone jest Kotlinie Mieroszowskiej otoczonej okolicznymi szczytami. Z przystanku maszerujemy ku Górze Parkowej. Po kilkunastu minutach osiągamy rozległą polanę, na której stoi drewniana wieża widokowa. Swoim kształtem […]

Powrót na szlak – Lesista Wielka – 19.07.2020

Cd. szlakiem nowych wież widokowych w Sudetach. Wycieczka na Trójgarb. Trójgarb jest to masyw trzech wierzchołków o wysokości 778m, 757m i 738m w Środkowych Sudetach w paśmie Gór Wałbrzyskich. Trochę z opóźnieniem, ale pełni wigoru wybraliśmy się z Dorotką i naszą sunią w niedzielę na wycieczkę na wspomniany Trójgarb zobaczyć […]

Nowa wieża na Trójgarbie – 17.02.2019

W Sudetach jak wieść głosi powstał program odbudowy lub budowy wież i platform widokowych, co z wiadomych względów nas bardzo cieszy. Kraina ta swego czasu bogata była w różnego rodzaju punkty widokowe. Niektóre z nich zachowały się, niektóre popadły w ruinę, a jeszcze inne przestały istnieć. Podarowany przez rząd dzień […]

Pogórze i Góry Kaczawskie – 12.11.2018 r.

Niedawno usłyszeliśmy, że odbudowano wieżę widokową na Włodzickiej Górze, postanowiliśmy zobaczyć te nowe „cacko”. O Wzgórzach Włodzickich  pisałem już kilka razy, ponieważ przeszliśmy je niejednokrotnie wzdłuż i w szerz z Dorotką i naszą sunią. Owe wzgórza to małe pasmo (20 km długości) położone w Sudetach Środkowych i złożone z kilkunastu […]

Wzgórza Włodzickie – 01.11.2018 r.

W dniach 12-14. 10. 2018 r w Górach Łużyckich odbył się LIX zjazd Klubu Góry-Szlaki. Miejscem zakwaterowania była Chata Růřena położona w osadzie Jedlová. Jako pierwszy w czwartek w progi chaty zawitał Roman z chłopakami. W piątek stopniowo od rana przyjeżdżali kolejni klubowicze. Około 11 wyszliśmy na szlak. Chata stoi […]

Góry Łużyckie – Czeska Szwajcaria – 12-14.10.2018r.

W niedzielę rano żegnamy Beskid Niski. Jedziemy na zachód i postanowiliśmy zahaczyć o Pieniny. Wielokrotnie bywaliśmy w małych i właściwych Pieninach, ale nigdy w spiskich. Zdecydowaliśmy, że w drodze powrotnej do domu przejdziemy nie długi szlak Pienin Spiskich i zwiedzimy zamek w Czorsztynie (zawsze brakowało czasu by zawitać w mury […]

Pieniny Spiskie – dzień siódmy

W sobotę gospodarz zawiózł nas samochodem na Przełęcz nad Bacówką. Prowadząc konwersację z Panem Piotrem dowiedzieliśmy się, że kapliczki, które stoją przy drodze do naszego domu ufundował i wykonał  jego stryj. O tych sakralnych obiektach napiszę w stosownym momencie. Dzisiaj chcemy przejść najwyższe pasmo Gór Grybowskich. Słoneczko od rana cieszy […]

Wędrówki po Beskidzie Niskim – dzień szósty

Dzień piąty pobytu w Beskidzie Niskim wita nas ładną pogodą. W Kamionce Wielkiej nocleg mieliśmy zarezerwowany w przyczółku Żakówka w agroturystyce „Pod Dębem”. Kolejne dwa dni chcemy spędzić w Górach Grybowskich, które są zachodnią częścią Beskidu Niskiego. Rozpościerają się od Kotliny Sądeckiej na zachodzie po dolinę Ropy na wschodzie. Nie […]