W niedzielę wybraliśmy się na wycieczkę w Górach Wałbrzyskich, a dokładniej w dawno nie odwiedzane pasmo Lesistej Wielkiej. Wychodzimy spod pensjonatu „Eden” (Kowalowa) i poboczem krajowej drogi nr 35 maszerujemy do Mieroszowa. Mijamy po drodze dwa miejsca pamięci z II wojny światowej. Trasa nasza wiedzie przez rynek Mieroszowa, który otoczony […]

Spacer po Masywie Lesistej Wielkiej – 15.07.2018

W sobotę spotkaliśmy się z Robsonem i jego siostrą Natalią. Robert chciał zdobyć górę, która w starożytności była miejscem kultu księżyca – Radunię. Wzgórze należy do Masywu Ślęży i jest zbudowane ze skał pochodzenia wulkanicznego, ze stanowiskami rzadkich roślin. Z parkingu na Przełęczy Tąpadła idziemy za niebieskimi znakami do miejsca, […]

Masyw Ślęży – Radunia – 05.05.2018

W majowy weekend spacerowaliśmy po Grzbiecie Zachodnim Gór Bardzkich. Góry Bardzkie to jedno z najrzadziej odwiedzanych zakątków Sudetów. Sieć szlaków turystycznych  jest tu bardzo uboga. Jednak kto szuka spokoju i chce uciec od codziennego zgiełku to powinien tu podreptać leśnymi drogami np.: pośród kilkusetletnich cisów. My na naszą wycieczkę wyszliśmy […]

Góry Bardzkie – 01.05.2018

W sobotę postanowiliśmy z Dorotką wreszcie zobaczyć otwartą w grudniu wieżę widokową na Borowej. Samochód zostawiamy pod wiaduktem kolejowym w Wałbrzychu. Idziemy żółtym, później rowerowym szlakiem. Obchodzimy Zamkową Górę. Maszerujemy przez Kozią Przełęcz i Przełęcz pod Borową i czerwonymi paskami zdobywamy najwyższy szczyt Gór Wałbrzyskich. Na szlaku już dało się […]

Nowa wieża na Borowej – 06.01.2018

W niedzielę postanowiliśmy z Dorotką poszukać zimy. W Świdnicy to raczej jesień zadomowiła się, więc jedziemy w Góry Sowie bo tam na pewno Pani zima już jest. Zostawiamy samochód na Przełęczy Walimskiej – siodło w pn. zachodniej części Gór Sowich. Biel śniegu bije po oczach. O dziwo na parkingu nikt […]

Zimowy spacer na Wielką Sowę – 10.10.2017

W niedzielę spacerowaliśmy z Dorotką po Górach Sowich, a dokładniej po Kocim Grzbiecie i Niedźwiedzim Grzbiecie. Jedziemy samochodem do Bielawy Górnej. Na wycieczkę wychodzimy z parkingu przy Leśnym Dworku. Podążamy za niebieskimi znakami. Delikatnie pod górę, następnie prostą przyjemną drogą z widokami na okolicę dochodzimy do platformy widokowej. Na północnym […]

Spacer do Górach Sowich

W niedzielę spacerowaliśmy z Dorotka po Górach Wałbrzyskich. Doszła do nas wiadomość, że na Jałowcu powstała platforma widokowa. Jedziemy do Jedliny Zdrój. Zostawiamy samochód za wiaduktem i za żółtymi znakami podążamy na Przełęcz pod Borową. Opuszczamy żółty szlak i za niebieskim idziemy przez Rozdroże pod Borową i Jałowiec Mały (741m) […]

Jesienny spacer po Górach Czarnych – 15.10.2017

Ze względu na załatwienie spraw związanych z zbliżającym się zjazdem w sobotę byliśmy na Przełęczy Okraj. Postanowiliśmy też przy okazji pospacerować po okolicy. Z przełęczy idziemy przez Pomezní Boudy do żółtego szlaku, którym podchodzimy na czeskie schronisko Jelenka. Oczywiście pogoda ładna to i ludzi ogrom. Obiekt jest po remoncie, jednak […]

Wędrówki po Kowarskim Grzbiecie

Na przedostatni etap naszej wyprawy wychodzimy trochę później niż zawsze, bo około 9 rano. Po prostu przysnęło się nam. W nocy padał deszcz, ale rano było okej. Co prawda zapowiadane są burze, jednak zobaczymy co przyniesie nam dzień. Wychodzimy na szlak za czerwonymi paskami. Ścieżka prowadzi grzbietową drogą przez mieszany […]

Mały Szlak Beskidzki 3

Trzeci dzień również wita nas ładną pogodą. Pakujemy plecaki i wyruszamy na „poszukiwanie” czerwonego szlaku. Schodzimy do wsi Zembrzyce. Przechodzimy przez Skawę. W Marcówce na krzyżówce, przy okazałej kapliczce z 1879 r. chwilę odpoczywamy. Znaki prowadzą nas na długi zalesiony wał górski. Osiągamy Chełm, na którym stoi XVI wieczna figura […]

Mały Szlak Beskidzki 2

Od dawna mieliśmy w planach przejście Małego Szlaku Beskidzkiego (137 km). Na początku przeznaczyliśmy na niego 5 dni. Musieliśmy jednak zweryfikować nasze ustalenia ponieważ musieliśmy wędrować z naszą sunią, która niestety z racji jej przypadłości zdrowotnych jest  praktycznie cały czas noszona, tak więc wydłużyliśmy naszą wycieczkę o jeden dzień. Mały […]

Mały Szlak Beskidzki 1

Na piąty dzień szlaku wychodzimy z Jeleniej Góry. przechodzimy ulicami miasta i kierujemy się na wzgórze Krzywoustego (375 m). Na szczycie wzgórza stoi wieża widokowa zwana Grzybkiem. Powstała z okazji 800-lecia Jeleniej Góry, w miejscu legendarnego zamku Bolesława Krzywoustego. Dalej za znakami obok cudownego źródełka, po niecałej godzinie dochodzimy do […]

Szlak Zamków Piastowskich 3

Kolejną etap (trzeci dzień) naszego szlaku rozpoczynamy od zwiedzenia zamku Bolków. Warownia stoi na zamkowym wzgórzu (396 m) i dumnie góruje nad miasteczkiem. Zamek wybudowany został w XIII w  z inicjatywy księcia legnickiego Bolesława II. Rozbudowany został przez jego syna Bolka I Surowego. Główny dziedziniec otaczają mury wewnętrzne. Majestatycznie […]

Szlak Zamków Piastowskich 2

W dniach 26-31 maja przeszliśmy z Dorotką i Funią długodystansowy  Szlak Zamków Piastowskich. Turystyczny szlak wiedzie przez historyczne warownie panujących na ziemiach dolnego śląska książąt świdnicko-jaworskich. Trasa swój początek ma na zamku Grodno, a koniec na zamku Grodziec. Jedziemy do Zagórza Śląskiego i rozpoczynamy naszą kilkudniową wycieczkę. Na szczycie rozległego […]

Szlak Zamków Piastowskich 1

W niedzielę spacerowaliśmy z Dorotką po Książańskim Parku Krajobrazowym. Przeszliśmy szlak trzech zamków i wąwóz Pełcznicy. Zostawiamy samochód na parkingu w Pełcznicy (dzielnica Świebodzic). Idziemy na zamek Cisy, który położony jest nad doliną rzeki Czyżówka. Mijamy po drodze kamienny krzyż pokutny.   Krzyże takie wznoszone były przez zabójców w miejscach, […]